Please assign a menu to the primary menu location under menu

Zdrowie i uroda

Zdrowsze serce, lepsze zdrowie

Jak poprawić zdrowie Twojego serca?

Zdrowie Twojego serca jest ważne. Im zdrowsze serce , tym dłuższe życie. Zdrowe serce wymaga zdrowej diety, uprawiania sportu, braku stresu lub umiejętności radzenia sobie ze stresem. Niektórzy ludzie umierają na choroby serca, ponieważ mają genetyczne predyspozycje do chorób serca. Z drugiej strony, wiele czynników podnosi ryzyko chorób serca, a spokojnie można ich uniknąć i prowadzić pełne oraz zdrowe życie.

Skończ z paleniem papierosów

Ten nawyk jest niezdrowy, papierosy zawierają nikotynę, która zwęża naczyia krwionośne. Podnosi poziom dwutlenku węgla i szkodzi. Serce musi wysilać się bardziej, pompując tlen do organizmu palacza.

Wybierz zdrowsze jedzenie

Zrezygnuj z tłustego jedzenia, tłuszczu trans, jedzenia bogatego w cholesterol, które osłabi organizm, zwęzi arterie, doprowadzi do ataku serca. Dużo glutaminianu sodu także nie doda Tobie zdrowia. Ogranicz spożycie tłuszczu do 7 procent całkowitej ilości kalorii, które spożywasz, ogranicz dietę bogatą w cholesterol. Spożywaj warzywa, owoce, ryby bogate w Omega 3, ogranicz cukier w diecie. Jeśli musisz słodzić używaj ksylitolu i stewii, zdrowszych i mniej kalorycznych.

shutterstock_95194951

Ruszaj się

Ruch i aktywność fizyczna pomagają utrzymać ciało w dobrej formie, wpływają na prawidłowe ciśnienie krwi i poziom cukru we krwi. 30 minut umiarkowanego ruchu dziennie na pewno wystarczy. Utrzymuj Twoje cele jako realistyczne. Skup się na robieniu tego, co lubisz, na przykład tańcz, spaceruj, gimnastykuj się, dbaj o ciało oraz umysł.
Regularnie się badaj

Badanie jest ważne, kontroluj ciśnienie krwi, badaj stan Twojego zdrowia od dnia ukończenia 18 roku życia. Sprawdzaj poziom cholesterolu oraz cukru we krwi.

Obniżaj poziom stresu

Stres jest zabójczy – niszczy ducha i ciało. Chroniczny stres jest tak ryzykowny dla serca jak palenie czy nadwaga. Stres niszczy układ krwionośny, podnosi ciśnienie krwi, sprawia, że człowiek czuje się osłabiony i nieodporny na stres. Ryzyko zawału rośnie, osoby pogrążone w stresie mają skłonność do sięgania po śmieciowe jedzenie oraz papierosy. Należy poradzić się lekarza jak redukować stres.Więcej ćwiczeń, przynajmniej siedem czy osiem godzin snu oraz wizyta u terapeuty pomogą poradzić sobie ze stresem.